10 kérdés mielőtt bankszámlát választunk

bankszámla választás Mindenki volt már életében olyan helyzetben, amikor bármi oknál fogva indokolt volt bankszámlát nyitnia. Ez lehet egy, számunkra már nem megfelelő, régi bankszámla megszüntetése miatt, hitelfelvétel miatt, amikor is a hitelintézet kötelez bennünket, hogy nyissunk nála bankszámlát vagy bármi egyéb ok.

Ha ebben a helyzetben is körültekintően szeretnénk eljárni és a legmegfelelőbb bankszámlát választani, fontos, hogy a döntés előtt mindenképp tegyünk fel magunknak az alábbi kérdéseket:

1.) Milyen szolgáltatásokra van szükségünk?

Itt nyugodtan üljünk le és készítsünk egy listát, hogy milyen szolgáltatásokat szoktunk vagy tervezünk igénybe venni: készpénzfelvétel, utalások, csoportos beszedési megbízás stb.

2.) Járnak-e a bankszámlához a kívánt szolgáltatások?

Ha pl. használunk netbankot, telebankot, vagy szükségünk van SMS szolgáltatásra, akkor csak az ezzel a szolgáltatással rendelkező bankszámlák jöhetnek szóba. Általában manapság már a legtöbb pénzintézet biztosít ilyen szolgáltatást az ügyfeleinek.

3.) Adott szolgáltatásokat milyen gyakran szeretnénk igénybe venni?

Pl. készpénzfelvételből elég-e a havi 2, ami a jelenlegi törvényi szabályozás mellett 150,000,- Ft összeghatárig vagy hány és milyen összegű utalásokat szoktunk általában indítani. Ha a rezsifizetést csoportos beszedési megbízás útján teljesítjük, akkor az hány darab és milyen összegű, stb.

4.) Adott szolgáltatások mennyibe kerülnek?

A 3.) pont alapján és a pénzintézettől kapott tájékoztatás, díjszabás alapján számoljuk ki, hogy az igénybe kívánt szolgáltatások kb. mennyibe kerülnek majd.

5.) A fentieket összegezve mennyi költségre számíthatunk?

A 4.) pont alapján már kiszámolhatjuk, hogy milyen összegű havi költségekre számíthatunk az egyes bankszámlákkal kapcsolatban. Ha nagy eltérések vannak, már nyugodtan szelektálhatunk

6.) Milyen kedvezményekre lehetünk jogosultak?

Szerezzünk be pontos információkat az egyes pénzintézetektől, hogy mely bankszámlákhoz milyen kedvezmények kapcsolódhatnak. A pénzintézettől kapott információk alapján vegyük számba, hogy vannak-e kedvezmények Ilyen lehet például számlavezetési díj kedvezmény.

7.) Ha a kedvezményeket feltételhez kötik , meg tudunk-e ezek felelni?

Ha például egy kedvezményt adott szintű havi jóváíráshoz kötnek, vagy bizonyos számú tranzakció teljesüléséhez, akkor ezeket várhatóan, akkor ezek nálunk várhatóan teljesülnek-e.

8.) A számunkra fontos szolgáltatások mennyire könnyen érhetőek el ?

Ha például sűrűn van szükségünk bankfiókba járni, akkor az közel van-e, könnyen elérhetjük; vagy a netbank felhasználóbarát-e, könnyű-e benne kiigazodni, stb.

9.) Milyen az ügyfélszolgálat?

Mivel a saját pénzünkről van szó, nem mindegy, hogy egy probléma esetén hogyan tudjuk a pénzintézetet elérni, hogyan tudunk eljárni, hogyan reagálnak a megkeresésünkre, hogyan –  adott esetben, milyen gyorsan és hatékonyan – intézik a dolgokat legyen szó akár telefonos, akár személyes ügyfélszolgálatról.

10.) Amit választani szándékozunk, megfelel-e nemcsak a jelenlegi, hanem a hosszú távú igényeinknek is?

Aki tervezi a pénzügyeit rövid és hosszú távon is. lehet képe arról, hogy a pénzkezeléssel kapcsolatos igényei fognak-e változni a jövőben és ha igen, az befolyásolhatja-e érdemben a bankszámlával támasztott igényeinket, elvárásainkat.

Ne feledjük ezen a téren is megtérül, ha körültekintően járunk el, és részletesen utánakérdezünk a különböző lehetőségeknek, begyűjtjük a lehető legtöbb információt. Havi szinten több ezer Forintra is rúghatnak a banki díjak, tehát ha okosan csináljuk, ezt az összeget is költhetjük a bank helyett valami másra… például magunkra 🙂

A bejegyzés kategóriája: Banki ügyek, Kiadások
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.